Kolb zikloa



David Kolb eta Roger Fry “Circulo del aprendizaje a través de la experiencia” sortu zuten. Bi autore hauek adierazten dute heziketa beraiek aipatutako lau puntu horietako edozeinetan hasi daitekeela:

1.      Capacidad de experiencia Concreta (EC): Sakontasunean nahasteko gaitasuna izatea. Nahaste hau zabala eta aurreiritzi gabekoa izanda.
2.      Capacidad de Observacion Reflexiva (OR): Esperientzia berrien inguruko hausnarketa egiteko gaitasuna izatea ikuspuntu desberdinetatik.
3.      Capacidad de Conceptualizacion Abstracta (CA): Kontzeptu berriak sortzeko gaitasuna izatea. Eta behin kontzeptu horiek garatua izan ondoren, pentsamendu logiko modura bihurtu.
4.      Capacidad de Experimentacion Activa (EA): Sortutako edo integratutako teoriak erabiltzeko edo praktikan jartzeko gaitasuna.



 Bestetik, bi autore hauen aburuz, zirkulu hori zirkulu izan beharrean, espiral moduan planteatzen dute. Hau da, beraien aburuz, kapazitate batetik bestera igaro behar da inolako problemarik izan gabe. Horri, “progresión cognitiva” deitu zioten. 

Idei honen eboluzioa burutzeko estiloen laukia proposatu zuten. Izan ere, frogatua zegoen ikasle guztiek ez zutela lau kapazitate horiek modu berean garatuko orduan lau kapazitate hauen ebaluazioa lau konpetentzia estiloen araberakoa egin zuten. 

Hezkuntza estiloen araberako ikasleen ikasketa:

Ø Aktiboak: Esperientzia berrietan nahasten dira, orainaldiaren momentuaz disfrutatzen dute eta gauzak pentsatu aurretik egiten edo esaten dituzte. Bestetik, ariketaren bat egiterako orduan hasierako saiakeran ondo egiten ez badute blokeoan erortzen dira. Ikasle hauek lidergoa dutenean hobeto lan egiten dute eta horren ondorioz zailtasunak aurkitzen dituzte rol pasiboa izatera behartzen sentitzen direnean.

Ø Gogoetatsua: Hartzen duten rolak behatzaile modura lan egiten dute gehiegirik esan gabe. Behatzailea izatearen ondorioz ikertzen duten informazioa modu kritikoan eta objetiboan behatzen dute. Ez dira gelaren zentroa bilakatzen. Bestetik, zailtasunak aurkitzen dituzte planeatu gabeko ariketak planteatzen diegunean.


Ø Teorikoak: Behatzen dutena teoría logiko eta konplexuei txertatzen diete. Informazioaren sintetizazioa egiten dute eta beti forma eta era logiko batetik analisatzen dute. Aurkitu ahal dituzten zailtasunen artean gaiaz edo ariketaz disfrutatzean izan daiteke. Izan ere, ez dute pentsamendu logikoa alde batera usten.

Ø Pragmatikoak: praktikaren bitartez teoría ea idei berriak frogatzen eta ikertzen gustatzen zaie. Zailtasunak aurkitu ahal dituzte ariketa irreal edo ez objetivo baten aurrean aurkitzen direnean.



No hay comentarios:

Publicar un comentario