David Kolb eta Roger Fry “Circulo del aprendizaje a través
de la experiencia” sortu zuten. Bi autore hauek adierazten dute heziketa
beraiek aipatutako lau puntu horietako edozeinetan hasi daitekeela:
1.
Capacidad de experiencia Concreta
(EC):
Sakontasunean nahasteko gaitasuna izatea. Nahaste hau zabala eta aurreiritzi
gabekoa izanda.
2.
Capacidad de Observacion Reflexiva
(OR):
Esperientzia berrien inguruko hausnarketa egiteko gaitasuna izatea ikuspuntu
desberdinetatik.
3.
Capacidad de Conceptualizacion
Abstracta (CA): Kontzeptu
berriak sortzeko gaitasuna izatea. Eta behin kontzeptu horiek garatua izan
ondoren, pentsamendu logiko modura bihurtu.
4.
Capacidad de Experimentacion Activa
(EA): Sortutako
edo integratutako teoriak erabiltzeko edo praktikan jartzeko gaitasuna.
Bestetik, bi
autore hauen aburuz, zirkulu hori zirkulu izan beharrean, espiral moduan
planteatzen dute. Hau da, beraien aburuz, kapazitate batetik bestera igaro
behar da inolako problemarik izan gabe. Horri, “progresión cognitiva” deitu
zioten.
Idei honen eboluzioa burutzeko estiloen laukia
proposatu zuten. Izan ere, frogatua zegoen ikasle guztiek ez zutela lau
kapazitate horiek modu berean garatuko orduan lau kapazitate hauen ebaluazioa
lau konpetentzia estiloen araberakoa egin zuten.
Hezkuntza estiloen araberako ikasleen ikasketa:
Ø Aktiboak: Esperientzia berrietan nahasten dira, orainaldiaren
momentuaz disfrutatzen dute eta gauzak pentsatu aurretik egiten edo esaten
dituzte. Bestetik, ariketaren bat egiterako orduan hasierako saiakeran ondo
egiten ez badute blokeoan erortzen dira. Ikasle hauek lidergoa dutenean hobeto
lan egiten dute eta horren ondorioz zailtasunak aurkitzen dituzte rol pasiboa
izatera behartzen sentitzen direnean.
Ø Gogoetatsua: Hartzen duten rolak behatzaile modura lan egiten dute
gehiegirik esan gabe. Behatzailea izatearen ondorioz ikertzen duten informazioa
modu kritikoan eta objetiboan behatzen dute. Ez dira gelaren zentroa
bilakatzen. Bestetik, zailtasunak aurkitzen dituzte planeatu gabeko ariketak
planteatzen diegunean.
Ø Teorikoak: Behatzen dutena teoría logiko eta konplexuei
txertatzen diete. Informazioaren sintetizazioa egiten dute eta beti forma eta
era logiko batetik analisatzen dute. Aurkitu ahal dituzten zailtasunen artean
gaiaz edo ariketaz disfrutatzean izan daiteke. Izan ere, ez dute pentsamendu
logikoa alde batera usten.
Ø Pragmatikoak: praktikaren bitartez teoría ea idei berriak frogatzen
eta ikertzen gustatzen zaie. Zailtasunak aurkitu ahal dituzte ariketa irreal
edo ez objetivo baten aurrean aurkitzen direnean.
No hay comentarios:
Publicar un comentario