Ikasketa kooperatiboa

Ikasketa kooperatiboa gaur egungo metodologiarik garrantzitsuenetako bat da.

Ikasketa kooperatiboan ikasle talde txiki eta heterogeneoak egiten dira berdintasunezko parte hartzea ziurtatuz. Horrela berorien arteko aldibereko elkarreragina indartzea eta norberaren ahalmenak neurri gorenera eraman daiteke. Hau da, ez da soilik edukiak ikasteko metodo edo baliabide bat, ikasi beharreko curriculumeko eduki bat baino gehiago da.

Metodologia hau hainbat abantailak ekartzen ditu. Izan ere, Ez da inor atzean geratzen ikasleek bata bestea laguntzen baitute eta ez baita aurrera egiten taldekide guztiek jarduera bete eta ulertu arte. Gainera, solidaritatea eta talde lana sustatzen da.

Hala ere, ikas kooperatiboa ondo azaltzeko eta zuek beste era batera ikasi edo informazio lortu daitekeela kontura zaitezen hona hemen blogeko partaideak zuentzako egindako bideoa:

                                     

Eta, nor izan metodologia berritzaile honen sortzailea? John Dewey.


John Dewey  (Vermont, 1859ko urriaren 20a – New York, 1952ko ekainaren 1a) estatubatuar pedagogo eta filosofo pragmatiko bat izan zen. Johm Dewy-k lan eskerga egin zuen hezkuntzaren esparruan. Hezkuntza beharrezko elementutzat hartu zuen, gizartearen eguneroko gertaerei aurre egiteko. Beraz, ,hezkuntza behar soziala da, norbanakoaren ezaugarrien araberakoa izan behar dena: sexua, adina, etab. Honela, bi hezkuntza mota berezitu zituen: formala alde batetik, eskolan burututakoa izango dena, eta bestetik, ez formala, gizartean ematen dena.

Deweyen iritziz, eskolak haurraren garapenaren alde jokatu behar du, garapen hori besteekiko elkartasunezko jokabidean izan behar dela nabarmenduz, hots; soziala, momentu oroko interakzioan. Deweyek irakasleen jarduera lankidetzan eta etengabeko komunikazioan oinarritu zuen, haurraren hezkuntza prozesua une oro behatuz eta zuzenduz.

Hau posible izateko, eskolak zenbait puntu bete beharko lituzkeela esan zuen:

Ø Umea hezkuntzaren erdigunea izan beharko da.
Ø Umeak egiten ikasi behar du, interakzioa eta jarraipena ezinbestekoa izanik.
Ø ·Eskolak bizitzaren errealitatea erakustea funtsezkoa izango da. Hau honela izanda, bertan, ezagutzak arazodun egoerak konpontzeko balio izango du.Oinarrizkoa da, umeek egunerokotasunaren testu ingurura hurbiltzea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario