Ikas komunitateak


Ikas komunitateak ikasketa dialogikoan oinarritutako proiektua da. Bertan, ikasketa, biziketza, parte-hartzea eta etengabeko ikasketa landu egiten da teknika berrien bitartez.
Ezaugarri orokorren artean, kritikotasunaren eta elkarrizketarako gaitasunaren lanketa aurkitu daitezke. Horretaz aparte, guztien parte-hartzea sustatzea du helburu eta berdintasunaren eta solidaritatearen bilaketa. Horrela lankidetza bultzatu egiten baita. 

Bigarren plano batean,  Hezkuntza komunitate osoaren kolaborazioa, prestakuntza eta motoibazioa lortu egiten da.
Ikas komunitateak jarduera berritzaile asko planteatzen dituzte: Alde batetik, talde elkarreragileak, gurasoen eta irakasleentzako prestakuntza eta veste alde batetik, komunitateen parte hartzea.
Laburbilduz, desberdintasun sozialei erantzuna, ikaslego guztiak ikasi eta arrakasta akademikoa lortu eta guztion parte-hartzea bermatzea helburua duen korronte metodologiko bat da.
Azkenik, ikas komunitateei amaiera emateko, bere sortzaileari, Paulo Freireri, buruzko lerro batzuk jarriko dizkizuegu informazio gehigarri modura. Izan ere, Ikas komunitateak deritzon eskola antolakuntza sisteman Paulo Freire da pedagogoen artean itzala handiena dueña.
Paulo Reglus Neves Freire pedagogoa izan zen, heziketa munduko teorian eragin handia izan zuena.
Freireren teoriaren ardatza, eraldaketa eta aldaketa sozialetan oinarritzen da. Bere pedagogia ez da egokitzapenerako izango, eraldakuntzarako baizik, bere pentsamenduak muga ugari gaindituko dituelarik.

Pedagogo honek populuarekin lan handia egingo zuen eta batik bat, helduen alfabetatzean buru-belarri sartuta ibili zen.

Freireren pentsamendua eta hezkuntza-ekintza heziketa askatasunaren praktika dela onartzetik abiatzen zen. Gizakiok izaki garen neurrian, ikasten gaude eta etengabeko ikaskuntza horrek egiten du gizakia bukatugabe. Bukagabetasun horrek beti eraldatzeko zerbait badagoela adierazten du. Modu horretan, ikastea eraikitzea, berreraikitzea, aldatzeko konstatatzea izango da.

Gaur egun metodo zientifikoan oinarriturik dagoen pedagogia egin nahi duten munduko egileen artean, behar bada, gehien aipatzen den egile "klasikoa" Paulo Freire izango da. Bere ekarpenak ez dira teoria hutsa. Teoria horien aplikazioak, hamaika aldiz frogatu da, emaitza akademiko onak edo oso onak dakartza Ikasle guztientzat.



No hay comentarios:

Publicar un comentario